Igår, idag, imorgon

Det håller inte, det här med att tokblogga. Vet inte hur andra orkar och hinner. Men nu är jag vaken, klockan är 5. Provade något nytt, att lägga mig i vettig tid. Kände sömnen komma farande runt midnatt. Sänkte ljudet på tvn, kan vara skönt o ha lite ljus och ljud i rummet. Men det gjorde att jag vaknade tidigare än en pensionär. Kan ha att göra med att jag somnade ovanpå täcket och av att det var istid i rummet. Nästan iallafall.
.
Gårdagen var mysig, var ute vid Fjällnora med dotter och den underbara. Var en himla massa bilar på parkeringen, men som tur var inte galet mkt folk vid badet, inte vid det vanliga badet där vi befann oss. Det var ju tur det. Åkte en snabbis till lutis sen för att köpa en Andersson & Tillman falukorv. Stekt falukorv med pulvermos blev det till mig o dottra. Det smakade...skit! Den underbara kom sen o höll mig sällskap med tvtittade och sånt. Trevligt. På nåt sätt är det alltid roligare att se på tv med sällskap.
.
Nu är det sol där ute, undra om det kommer hålla i sig. Måste ringa några samtal som jag har hunnit ringa ännu. Man drar sig för det, vet inte varför. Är ju inte direkt jobbiga samtal, dock något irriterande sådana.  I övrigt så får man väl se vad dagen har att ge. Hoppas den blir fylld av överraskningar, förvåning och lite lätt förvirrvat.  Ska nog somna om nu.
.
.
----Morgonstund har guld i mun, vilken skämt-----

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0