Det är hela världen...mån e snart till ända

Direkt när man klev ut från lägenheten på eftermiddagen så kom det en stickande lukt av tändvätska. Men ingen rök syntes, inte ens en eld. Bara denna lukt av att snart skulle området stå i lågor. Jag tog min dotter och flydde. Jag spände fast mitt barn i baksätet satte mig och vred om tändingen. I ett moln av damm gasade vi mot ingenstans, vi skulle bara bort. Efter att ha åkt omkring bestämde jag att vi skulle ta vår tillflykt till IKEA. Det var dax för utfodring. Dotterns mor undrade om vi var på utflykt och att dottern önskades på fre förmiddag. Jag svarade ja på både. Onödigt att säga att vi var på flykt från en eld som inte fanns.
.
Det var vilt på ikea, kön var milsvidd, men jag stod där med dottern i hand och matvagn och försökte härda ut. Plötsligt slet sig dottern och försökte göra ett utbrytningsförsökt. Men hon sprang åt fel håll, hon sprang från matkön. Inte står jag här i en kvart för att sen inte få någon mat, tänkte jag. Så jag slängde min väska, skrek till dom bakom att hålla min plats. Hoppade över avspärrningarna som gör att man ska gå som i en labyrint innan man får mat. Fångade min dotter och kutade tillbaka. VI fick tillslut beställa, vi fick sätta oss och äta. Dock kunde jag glömma kaffe, det var dags att gå då ansåg min dotter. Man har att välja på att antingen dricka sitt kaffe och ha en skrikade unge och blängande besökare, eller skita i det. Samma princip gällande att gå förbi barn delen. Antingen lyckas man lura bort gosedjuret barnet vill ha, eller så köper man det för att inte resten av vistelsen ska bli ett mindre helvete. En annan iaktagelse är att det fanns inte en enda ensam föräldrer där med sitt barn. Bara en tanke som som väktes. Hm....
.
Under vistelsen hade jag tid att kolla på aftonbladet, ONOFF har gått i konkurs och det fanns 350kommentarer till det. Herregud att man orkar komentera en sådan sak?! Elr? Själv tänkte ja mer praktiskt och åkte förbi istället för att se om de hade påbörjat en konkurs rea. Inte så troligt, men iallafall. Jag köper gärna en 40tums Sony för 1000spänn ;)
.
Sitter och kollar på lotta på liseberg nu, dottern ligger i sin säng och solen verkar sakta gå ner i väst. Bilen står parkerad. Popcorn och Cola är redo inför Falk på 4an 21.30. Kvällen verkar bli fin och jag drömmer mig iväg på ett hav av funderingar och önskningar om livets innebörd. Förmodligen kommer det brinna innan kvällen är slut.
.
-----------Imorgon är en annan dag, själv längtar jag alltid till dagen efter det------------
Direkt när man klev ut från lägenheten på eftermiddagen så kom det en stickande lukt av tändvätska. Men ingen rök syntes, inte ens en eld. Bara denna lukt av att snart skulle området stå i lågor. Jag tog min dotter och flydde. Jag spände fast mitt barn i baksätet satte mig och vred om tändingen. I ett moln av damm gasade vi mot ingenstans, vi skulle bara bort. Efter att ha åkt omkring bestämde jag att vi skulle ta vår tillflykt till IKEA. Det var dax för utfodring. Dotterns mor undrade om vi var på utflykt och att dottern önskades på fre förmiddag. Jag svarade ja på både. Onödigt att säga att vi var på flykt från en eld som inte fanns.
.
Det var vilt på ikea, kön var milsvidd, men jag stod där med dottern i hand och matvagn och försökte härda ut. Plötsligt slet sig dottern och försökte göra ett utbrytningsförsökt. Men hon sprang åt fel håll, hon sprang från matkön. Inte står jag här i en kvart för att sen inte få någon mat, tänkte jag. Så jag slängde min väska, skrek till dom bakom att hålla min plats. Hoppade över avspärrningarna som gör att man ska gå som i en labyrint innan man får mat. Fångade min dotter och kutade tillbaka. VI fick tillslut beställa, vi fick sätta oss och äta. Dock kunde jag glömma kaffe, det var dags att gå då ansåg min dotter. Man har att välja på att antingen dricka sitt kaffe och ha en skrikade unge och blängande besökare, eller skita i det. Samma princip gällande att gå förbi barn delen. Antingen lyckas man lura bort gosedjuret barnet vill ha, eller så köper man det för att inte resten av vistelsen ska bli ett mindre helvete. En annan iaktagelse är att det fanns inte en enda ensam föräldrer där med sitt barn. Bara en tanke som som väktes. Hm....
.
Under vistelsen hade jag tid att kolla på aftonbladet, ONOFF har gått i konkurs och det fanns 350kommentarer till det. Herregud att man orkar komentera en sådan sak?! Elr? Själv tänkte ja mer praktiskt och åkte förbi istället för att se om de hade påbörjat en konkurs rea. Inte så troligt, men iallafall. Jag köper gärna en 40tums Sony för 1000spänn ;)
.
Sitter och kollar på lotta på liseberg nu, dottern ligger i sin säng och solen verkar sakta gå ner i väst. Bilen står parkerad. Popcorn och Cola är redo inför Falk på 4an 21.30. Kvällen verkar bli fin och jag drömmer mig iväg på ett hav av funderingar och önskningar om livets innebörd. Förmodligen kommer det brinna innan kvällen är slut.
.
.
.
-----------Imorgon är en annan dag, själv längtar jag alltid till dagen efter det------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0