Vill ju vara som Shulman, kan nog glömma det

Hade en inneboende känsla att jag skulle börja skriva som Shulman, det skulle vara sofistikerat med någon skön punch i slutet. Men han har ju en skrivarstuga i gotland. Med tillhörande bastu. Jag har en andrahandslägenhet i ett studentområde i Uppsalas utkanter med en unge som försöker strypa mig med mina skosnören. Det måste vara skillnaden, även fastän jag borde ha kunnat insupa en massa inspiration från dagens promenad.
Men det är tomt, rent i huvet, utmärglad. Det är nog inte så bra. Borde kanske messa den underbara, brukar få en himla massa inspiration då. Brukar göra det, messa alltså. Ger en bra start på dagen, ungefär som ett glas juice, typ. Vad den underbara tkr har ja ingen aning om, fast de brukar ju komma ett svar efter 5min-1,5timme. ;) Men ville prova att inte göra det idag. Är förmodligen som att sluta röka tvärt, det känns fel i kroppen och så får man ryckningar av abstinensen. Försökte mildra upp det genom att messa mitt ex... men de går inte att jämföra, är som ful öl o fin öl... Dessutom ringde exet upp istället, då blir de ju inte bara fel, blir ju även stora snurren i huvet då ju.
Kanske dax att åka en liten stund med bilen. Har ju inte åkt med den ännu. Så man kanske kan bli Shulman ikväll. Måste dessutom stoppa min dotter från att inte bara sprida ut saker överallt, utan även strimla sönder sakerna och sen sprida ut dom. Går lättare att dammsuga upp iförsig...
Tjipp Tjipp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0