Ännu en varm dag - el läran att äta ute själv med barn är en konst!

Började dagen väldigt chill. Dottern fick macka eller Acka som hon säger och barnkanalen. Själv hann man gå igenom FB, AB, EXP, UNT och diverse bostadsannonser... inget nytt under solen på någon av sidorna direkt. Det vanliga tugget, krig, lite stjutningar, grekland som ska gå i strejk..från vad kan man undra. Vi strejkar från att vilja gå i konkurs. Orka. Ända trevliga var väl att bensinpriset sjunker som en sten. Ny lågkonjuktur på G kanske. Trevligt!
Efter ha tagit en dusch, så var det dax för en promenad. Kollade mobilen och upptäckte att jag fått en sms från polisen. Frös till för en sekund, för att sen komma på att jag hade ju ansökt om pass, som var klart. Sweet. Inte för att jag ska åka någonstans just nu, men man vet ju aldrig. Knasigt att man frös till, brukar ju sällan vara som polisen skickar ut sms om att man ska häktas el något sånt. Inte för att jag vet för vad, men kanske för att man gick mot rött för några veckor sen. Vad vet jag.
Gick vidare efter att ha hämtat ut passet till Lutis, el Ica Luthagen för att panta. Tanten i kassan titta lite surt när ja ville växla om mynt och till sedlar. Varför liksom, tyckte jag, det är ju bara o droppa ner mynten i en skål o så växlas det om. Såg sen att de hade en myntmaskin, där de tog 3% på det växlade beloppet. Tsss på de.
Sen ner mot stan och in på Intersport, för att där hitta badmington racket. Nice, ska jag spela mot den underbara och förhoppningsvis vinna. Känner att det blir inte så mkt spel om ja spelar mot min dotter?! ;)
Börjde närma sig lunchtid, men som vanligt så visste jag inte vart man skulle gå, så jag började vandra från stan igen, med dottern i barnvagn. Förbi en alle där det hade stått en väldigt demolerad jeep, fast den var borta nu. Vi, jag och min dotter hamnade tillslut på Restaurang Java.
Något jobbigt att de bara hade buffé under lunchen, blev att man fick gå flera gånger, eftersom min dotter inte ville gå själv. Ännu roligare att den i personalen jag pratade med, hade vissa problem med det svenska språket. Men tillslut fatta jag att man skulle beställa och betlala i kassan. Sen gå och hämta mat, som blev lite av ett projekt. Ensam e helt klart inte stark, inte i mitt fall iallafall. Skulle dessutom fota lite, men upptäckte sedan att jag hade glömt sätta i minneskortet i kameran efter att ha tömt det efter midsommar. Klantigt o jobbigt. Är ju inte världens minsta kamera att släpa på direkt.
Appropå midsommar, blev 450 bilder tagna, lägger väl ut några senare. Brukar ju bli 10-20% som är riktigt bra. Tur att man tar så många då. :)
Efter 4 timmar är vi nu tillbaka och min dotter har jag försökt få att titta på tv, men tydlgen är det roligare att försöka "hjälpa" mig att skriva.
Ska nog powernapa lite nu, man blir ju både trött o varm att vara ute och gå så länge, även om man hade lunch paus. Innan eftermiddagen/kvällens utmaningar tar vid.
Sho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0