Tänk va skönt...

det är med en bensinsnål bil. Får se hur länge den känslan lever kvar. När vardagen uppenbarar sig, när det förfluta tillhör det förgågna. Då minnet inte är densamma, då glömskan har gjort sig påmind över hur mycket min V70 drog mot den Citroen jag har nu. Men till dess, flyger jag fram genom landet låter mil efter mil rulla iväg, skrattandes vid bensinmacken. Då den tankande grannen i sin SUV stönar tungt att se tusenlapparna försvinna, vrider jag om nyckeln till tändningen och med tjutande däck njuter jag vidare.
.
Har varit vid Täby galopp och kollat på loppisen där, varje lörd och sön under våren fram till hösten står de där, en massa bilar. Folk som försöker bli av med sina saker i blandad kvalite. Folk som söker efter något att fynda. Men inte för mig, inte dag. Idag fanns det bara krams, trams, lump och fult porslin. Men jag är nöjd ändå, för jag vandrade i dammet, längs de smala gångarna med dotter och ex. Solen stekte, men en lätt bris gjorde det behagligt ändå.
.
.
-----De ter sig så roligt, livet, när man inget vet--------

Kommentarer
Postat av: Sara

Tack så hemskt mycket för din fina kommentar : ) Blev jätte glad när jag under dödtiden på jobbet kollade bloggen!! Hoppas du har mer tur på nästa loppis!

2011-07-17 @ 22:42:10
URL: http://hallonochrosor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0