God morgon, God morgon i köööör

Är en del av den sång som man möts av när man ville lyssna på vädret på sommaren på radion, tror jag. Elr det var iallafall en så sjukt hurtig låt som gjorde att man redan i sitt trötta tillstånd, där man satt i sin pyjamas och åt sin macka med kaviar, men solen i ögonen och plast smak i munnen av en sån där mugg ni vet. Blåa eller röda var vanliga färger på utsidan, vita innuti och med 1 cm vit kant i toppen. Undra om jag kan hitta en bild elr en mugg att visa, svårt att förklara. Hur som helst, jag minns bara att jag ville döden dö, många skulle väl tycka det var livet, vattnet som kluckar mot båten, sjövädret som säger att det ska vara sol och vind och 20gradet i vattnet. Jag ville bort! Jag ville vara någon helt annanstans! Men det gick över i takt med att man vaknade...vet inte hur jag spårade in på det, men igentligen var det bara den lilla delen som gjorde att det inte var så trevligt. I övrigt så har jag alltid seglat och har igentligen en drivande känsla att vilja ge gärnet och segla i alla väder. Finns ingen skönare utmaning än att segla med sjön som forsar över båten. Lutande, adrenalin som pumpar och ovetskapen om man kommer klara sig till hamn. Det och bilkörning är mina adrenalin junkis grejer. I övrigt har jag inga mera just nu. Hm...
.
Jag önskar eder en trevlig dag, solen lyser där ute. Kan ju vara det som gör att jag drömde mig bort till historiska tider i mitt liv. Men nu ska jag upp o hoppa, köra som en loppa och kanske äta lite soppa!
.
.
-------Syns inte, finns inte--------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0