En bra dag, en fin dag...

Forfarande lör; Efter att ha vaknat till ordentligt, så blev det att ta en vända med bilen. Som alltid. Körde en veva ner på stan, spelandes hög musik, i tron att jag har coolare bil än vad jag har. Åkte förbi vaksala torg och upptäckte att de var ju marknad/loppis. Det är inte lätt att ha sem, för man minns inte vilken dag det är, eller vad klockan är. Hur som, en ring blev det, och kantareller. Glömde fråga om de var svenska, men de borde de väl? Sälja polska kantareller o få det att det ser hemma plockat ut, låter knasigt. Men va vet jag.
.
Gjorde en lov mot Boländerna och biltema, de har ju mkt kul, idag en cykelhållare för bilar utan dragkrok. 499spänn gick den på. Galet. Där kunde de fläska på tycker ja. Sen en mini kompressor. Tillbehör e alltid kul, men resevdelar...nja... är ju gräns på om man ens köper från meca eller mekonomen i vissa fall.
.
Den underbara ringde, jag hade messat några gg innan. Jag brukar göra så, messa när jag kommer på något, annars glömmer man ju bara bort. Hur som, blockade upp henne och drog iväg. Visste inte vart, men nu var man påväg iallafall. Efter att ha passerat Alunda och några mil till fick man nog av den vägen. Tog av neråt nu, mot Norrtälje. Parkerade bredvid en likadan bil, men denva kvar när vi drog, så de visste ju inte att min va coolare än deras. Avnjöt en trevlig middag på Stället, heter så och sedan en liten promenad för att smälta maten. VI tog sedan bilen hem i solnedgången och lite film gluttande innan ögonlocken skulle gå igen. Minns inte vad filmen heter, men den va lite seg i början och Harrison Ford lät som han var med i antingen en skräckrulle elr porr rulle. Läskig var han iallafall!
.
Det är sön nu, ska väl gå upp, vädret på tvn säger åska o elände. Jag ska prova o montera ihop cykelhållaren. Kan ju gå hur som helst. Kanske skicka ett sms el två ;)
.
-------Idag är en bra dag-----------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0